Nov 3, 2019

Posted by in Mobil teknik | 0 Comments

Kommunikation i företaget

Kommunikation i företaget

Om man har ett företag är det viktigt att man kan hålla kontakten med både anställda och kunder. Om man inte kan nås när en kund vill kontakta en är det stor risk att man förlorar en stor del av sin kundkrets. Har man anställda måste de kunna kontakta varandra och sin chef om det är så att några frågetecken föreligger. I de allra flesta fall används datorer och mobiltelefoner för att upprätthålla en bra kommunikation inom företaget. Men hur får man tag i mobiltelefoner, bör det vara abonnemang eller kontantkort? Det finns en hel del saker att tänka över om man ska köpa in mobiltelefoner i företaget.

Vad får det kosta?

När det gäller kommunikation i företag finns det en hel del att satsa. Men att köpa in mobiltelefoner och annat är inte direkt billigt. Det kan vara klokt att man som företagare jämför kostnader för olika telefoner, abonnemang med mera. Om det är lite knapert i kassan kan ett alternativ vara att ansöka om ett företagslån via https://www.capcito.com/sv för att finansiera inköpen. Genom att förbättra kommunikationen kan man få fler kunder och då kan man tjäna in mer pengar i företaget.

Olika modeller av telefoner

Det finns flera olika mobiltelefoner på marknaden. Det kommer nya modeller varje år med moderna kameror, nya skärmar, operativsystem och en hel del annat. När det gäller arbetstelefoner är det dock inte speciellt viktigt att alla är av senaste modell. Det kan vara roligt för anställda att ha nya telefoner men det viktiga är att det fungerar att ringa och sms:a med dem.

Kontantkort eller abonnemang?

En sak man bör fundera över är om telefonerna ska ha kontantkort eller abonnemang. En fördel med abonnemang är att man inte behöver tänka på att ladda kontantkort. Anställda kan inte säga att de inte har kunna höra av sig på grund av att det inte funnits pengar. En nackdel är dock att det kan bli dyrt att ha abonnemang på alla telefoner. Någon kanske plötsligt börjar ringa samtal till vänner eller bekanta från tjänstetelefonen och det kan bli en hel del pengar till slut. Bestämmer man sig trots allt för att använda sig av abonnemang kan det vara klokt att spärra betalsamtal, nedladdning av appar med mera.

Om man väljer att ha kontantkort i tjänstetelefonen kan man göra som så att de anställda själva får ladda kontantkorten. Då blir de ofta lite mer rädda om de pengar som finns på telefonen.

Uppdatering är viktig

Det är viktigt att se till att tjänstetelefonerna uppdateras för företagets säkerhet. De anställda kan göra det själva, eller så kan arbetsgivaren helt enkelt samla in telefonerna för att uppdatera dem. Om det ska göras kan det dock vara klokt att meddela de anställda någon dag innan.

Comments are closed.

norwegianglow